mammasmat

Alla inlägg under januari 2011

Av Paula Engström - 31 januari 2011 17:29

Tanken har slagit mig många gånger att "tänk om man hade en egen blogg". Japp och så är jag här nu. Men det som poppar upp direkt är "Vad sjutton ska jag skriva om?"

Från början hade jag tänkt att jag ska skriva lite om mitt liv som mamma med ett stort intresse av mat och jag tror faktiskt att jag ska försöka hålla mig till det i längden. Men jag kommer nog att falla ur ramen då och då är jag rädd.

Till dags datum är jag nästan 45 år och mamma till 2 flickor. Den ena på väg ur tonåren och den andra på väg in. Mannen som jag är gift med driver ett eget företag samt att han är aktiv i en järnvägsförening. Detta för med sig att han inte har tid för varken mig, barnen eller hemmet. Kanske är det därför jag skaffat mig just matintresset för att kompensera hans icke närvaro?  Nej så är det inte kan jag konstatera.

Jag fick mitt matintresse av att jag försökte koppla av från mitt arbete som kvalitets- och miljöansvarig som var väldigt stressande. Detta höll ändå inte i längden, så det jobbet har jag skippat idag och har ändå matintresset kvar.

Vi talar inte om avancerade maträtter utan mat som både du och jag kan laga. Felet med mig är att jag aldrig kan laga lagom mycket utan det blir alltid så mycket att jag kan äta det på jobbet några dagar eller frysa in det. Det är faktiskt inte illa när vi talar om att spara tid och pengar.

Väl mött igen /Paula pudding

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Klocka

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

GI recept

För något år sedan hade jag en intensiv period av GI vänlig mat. Fantastiskt vad bra jag mådde. Jag kommer under den här avdelningen att lägga upp de recept som tillkom under den tiden.  


Ovido - Quiz & Flashcards