mammasmat

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Paula Engström - 27 mars 2011 16:26

Också denna är en snabblagad rätt som inte kräver någon planering mer än att man ser till att ha allt hemma och upptaget ur frysen. Me like! :D


Med snabblagad rätt menar jag att det inte kräver så mycket handhavande utav den som lagar maten. Däremot kan den ju stå och puttra för sig själv. Det kräver ju ingen energi av dig.


Kom på att det var ett tag sedan jag gjorde den och fick av Birgitta Holmqvist förslaget om att göra den igen. Tack.


Nu kör vi
4 personer

Ugn: 200 grader C i ca 30 minuter.


500-600 gram kycklingfilé

Vitpeppar

Salt

5 dl grädde

8 msk ajvar relish

5 msk tomatpuré

4 tsk oregano

12 körsbärstomater

2 dl riven ost


Bryn kycklingfiléerna i smör efter det att du skurit ner dem i mindre bitar.
Salta och peppra dem och lägg dem i en smord ugnsfast form.

Blanda grädde, ajvar relish, tomatpuré och oregano. Smaka av.
Häll blandningen över kycklingarna.
Fördela halverade tomater över såsen och strö över riven ost på toppen.


Servera med nykokt ris och sallad.


Nami nami.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Klocka

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

GI recept

För något år sedan hade jag en intensiv period av GI vänlig mat. Fantastiskt vad bra jag mådde. Jag kommer under den här avdelningen att lägga upp de recept som tillkom under den tiden.  


Ovido - Quiz & Flashcards